[rosedu-general] USO quest - simulare

Razvan Deaconescu razvand at gmail.com
Sun Sep 16 13:15:41 EEST 2007

Salut!

Dupa cum stiti anul acesta vrem sa completam cursul de USO cu un quest
care sa permita acumularea de cunostinte si sa promoveze ideea de
"learning is fun".

Multumita comunitatii ROSEdu (http://www.rosedu.org) si a implicarii
membrilor acestora, ideea s-a materializat intr-un proiect de dezvoltare
(http://www.rosedu.org/dev/uso-quest)

Dupa cum stiti, proiectul presupune integrarea cu Moodle in sensul ca
autentificarea pe site-ul de quest (http://rosedu.org/uq/) se poate face
numai prin intermediul Moodle. Pentru a facilita acest lucru s-a
instalat o versiune Moodle (http://rosedu.org/moodle/)

Ca o mica descriere (gasiti multe informatii pe wiki-ul de pe site
http://www.rosedu.org/dev/uso-quest/wiki), quest-ul va cuprinde 3
componente:
- question of the day: o intrebare pe zi; raspunsul corect presupune
acumularea a doua puncte
- challenge: un participant poate provoca un alt particpant; vor
raspunde la un set de 5 intrebari; fiecare participant pune la bataie 3
puncte (le poate pierde, le poate castiga pe ale adversarului, sau, in
caz de egalitate, nu se intampla nimic)
- the quest: o "miniaventura a cunoasterii" pe 20 de niveluri; fiecare
nivel presupune raspunsul la o intrebare cu grad din ce in ce mai mare
de dificultate

In acest moment, implementarea este aproape incheiata (mai sunt de
rezolvat unele probleme si de lucrat la specificatii), singura problema
ramanand testarea.

Pentru testare avem nevoie de doua lucruri:
- participanti
- intrebari

Drept urmare, as vrea sa organizam o simulare pe parcursul urmatoarelor
doua saptamani. In aceasta simulare, veti fi toti participanti. Va voi
crea chiar eu conturi pe Moodle. Avem insa nevoie si de intrebari.

Intrebari pentru TheQuest voi crea eu chiar azi. Cele 14 intrebari
pentru QuestionOfTheDay le-a creat chiar Bogdan ieri (multumesc, Bogdan).

Avem nevoie, insa, de intrebari pentru challenge. Rugamintea mea este ca
fiecare dintre voi sa creati 5 intrebari legate cat de cat de USO (ca sa
fim in ritm) care vor fi folosite ca pool de challenge. Un exemplu
complet de 5 intrebari de challenge se gaseste pe wiki:
http://www.rosedu.org/dev/uso-quest/wiki/ExempluComplet

Specificatii despre intrebarile de challenge:
- o intrebare incepe cu tag-ul @challenge
- intrebarile vor avea asociate capitolul 1 sau capitolul 2 (ne vom
"juca" doar doua saptamani; in fiecare saptamana se ruleaza intrebari
din acea saptamana/capitol sau din capitolele anterioare)
- intrebari _pot_ (si este indicat) sa aiba mai multe raspunsuri
corecte; atentie, insa, numarul maxim de raspunsuri corecte este limitat
la 3
- puteti folosi tag-uri HTML in intrebari pentru font typewriter sau
aldin (bold) sau cursiv (italic) (nu-i asa ca e misto romana)

Eu as fi vrut ca simularea sa inceapa luni, dar probabil ca vom intarzia
cateva zile.

Cand creati cele 5 intrebari va rog sa mi le trimiteti prin e-mail.

Multumesc,
Razvan