[rosedu-general] More about teh quest

Alex Eftimie alexeftimie at gmail.com
Wed Sep 12 18:34:13 EEST 2007

On 9/12/07, Razvan Deaconescu <razvan at anaconda.cs.pub.ro> wrote:

> Sergiu propune folosirea unui fişier XML pentru a stoca întrebările de
> quest. Este o propunere foarte bună pentru că sunt, oricum, puţine.
>
> Avantaje bază de date:
> * avem deja infrastructura
> * este uşor de utilizat în PHP sau orice altă aplicaţie
> * este _sigură_: accesul la baza de date se face prin parolă; un fişier
> XML are o intrare în sistemul de fişiere
>
> Avantaje fişier XML:
> * se fac uşor modificări
Şi în baza de date se fac uşor modificări, anaconda are phpmyadmin
instalat ( http://anaconda.cs.pub.ro/phpmyadmin/ ), şi chiar rularea
"de mână" a unor UPDATE, INSERT etc este mai facilă după părerea mea
decât a umbla într-un xml... vezi stricteţea ortografiei;)
> * mult mai uşor de generat
Este vorba de 20 de întrebări pentru un întreg an universitar.
> * uşor extensibil (doooh, EXTENSIBLE Markup Language)
ALTER `quest` ADD `points2` FLOAT(16) AFTER `level`. Gata, am încă un
câmp în fiecare înregistrare .

> What say you?
Eu zic să mergem cu sql. Avem deja interfeţele şi obţinerea întrebării
pe care o dorim (din 20) va fi foarte simplă.

Dacă totuşi alegem fişier ca formă de stocare a întrebărilor, acesta
poate fi doar un PHP de genul:
<?php
$quest = array(
1 => array('intrebare', 'raspuns'),
2 => array('intrebare', 'raspuns'),
..
20 => array('intrebare', 'raspuns');
?>
cu care fişier inclus, am putea obţine in pagina cu textarea, nivelul
si botoanele de next/previos printr-un simplu $quest[ $nivel_actual ].

> Răzvan

Alex

--
Alex Eftimie