[rosedu-general] Am inceput oarecum ...

Sergiu Iordache sergiu.iordache at gmail.com
Sat Aug 11 01:10:26 EEST 2007

Salut,

Pai ma gandeam asa eventual.. copiem din tabela de moodle utilizatorii
care participa la UQ(user, parola, nume, prenume) si editam un modul.
In modulul ala realizam un link special care arata cam asa de exemplu
uq.php?user=sergiu&h=487427b0c082fbada24b1afd1880136b
variabila h e ar fi un md5 al unui string compus din : parola
utilizatorului (care e deja "criptata" cu md5) + un seed, preferabil
data din ziua aceea , totul cu un md5 aplicat pe el.

Cum functioneaza chestia :
1. Pe pagina noastra, primim link-ul.
2. Cautam userul in baza de date, scoatem parola. Aplicam seed-ul si md5 la tot.
3. Daca ce am primit pe link si ce am calculat corespund stiu sigur ca
totul e ok. Parola imi spune ca e userul care trebuie, seed-ul imi
spune ca a venit prin curs.cs(in functie de seed link-ul e astfel
valabil o ora sau o zi sau cat vrem)
Mai putem sa verificam si referer-ul ca masura aditionala de securitate.

Link-ul asta o sa tina drept formular de login, de aici incolo se
initializeaza o sesiune.
Sesiunile nu sunt 100% sigure ( vezi
http://www.sitepoint.com/blogs/2004/03/03/notes-on-php-session-security/
) dar putem sa diminuam riscurile destul de mult.

Cat despre challenge, o sa mai detaliez maine cand ma scol planul de
actiune, stiu ca pare destul de complicat insa fiecare camp a fost pus
acolo pentru ca era nevoie de el. Daca are cineva o idee mai buna de
organizare, astept sugestii si schimbam fara nici o problema.

Cam atat acum, noapte buna.
Sergiu.