[rosedu-doc] Vim - suggest a direction

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Mon Jul 28 12:40:52 EEST 2008

Salut,

am mai completat câteva lucruri la textul despre vim. Orice critică
(pe mail sau edit direct) este binevenită. Acum am, însă, o
mică dilemă. Sunt trei subiecte pe care le văd momentan
şi încă nu ştiu în ce ordine să le abordez. Ele sunt:

* modul Visual
* multiple windows (split, vsplit, ^W)
* lucruri utile programatorilor: syntax highlighting, indent, make, poate
folding (deşi eu unul nu folosesc şi ar fi un paragraf scris din
help, nu din experienţă, which IMO is a Bad Thing).

Mă roade faptul că lucrurile astea sunt atât de legate între
ele: folosim visual de multe ori dintr-o fereastră în alta, folosim
visual la programare, când programăm avem de obicei mai multe
ferestre, this sort of thing :-)

Vă rog să sugeraţi o ordine. Notă: nu e un concurs de
popularitate, nu ţinem scoru': vreau şi argumente :o)

După ce am scris şi lucrurile astea, eu unul nu cred că ar
trebui să ne aventurăm la vimscript. Aş mai pune o
secţiune de `power tips' (gen: mapează jj ca Esc în modul
Insert) şi atât. Şi aici aş vrea nişte sugestii.

În ultimul rând, am schimbat uşor tonul: până acum am fost
vorbăreţi (eu cred că e intimidant să foloseşti
vim şi e util să ai propoziţii şi paragrafe la
început), dar am trecut la informaţie mai concentrată pentru
lucrurile ceva mai avansate. Motivul: lucrurile nu prea mai vin de la
sine; la început, e `open, edit, save, quit'; acum nu mai poţi
anticipa ce va face omul după un search: poate vrea case-insensitive,
poate vrea următorul rezultat, sau vrea să înlocuiască ceva
:-) Credeţi că e ok aşa?

Multumesc,
Vlad