[offtopic] Forum sau listă de discuții [Was: Re: [rosedu-general] [CDL]TO DOs]

alexandrujuncu at gmail.com alexandrujuncu at gmail.com
Fri Feb 20 17:08:22 EET 2009

Chiar vrei flame? biiiiiine :P

Liste de discuții = haos. forum = ordine
Pe un forum totul este ordonat...pe multe categorii/subcategorii. Poți în orice moment să vezi ceva discutat cu x luni înainte într-o intefața foarte userfriendly (nu cum este cea de la mailinglist, dacă ea exista...pentru lista asta eu nici nu știu cum pot să caut discuții de înainte să mă înscriu....)
Pe forum nu exista discutii gen top posting e mai bine bla bla... nu mă stresează nimeni că nu am șters nu știu ce dintr-un email anterior. Și pe ideea asta, nu trebuie să caut 500 de emailuri ca să urmăresc o discuție, am totul pe o pagină foarte ordonată. Nu trebuie să mă chinui eu să mă gândesc ce formatare folosește nu șțiu ce client de email (vezi discuțiile RR-RD) că nu se vede bine la alții...
Și să nu mai vorbesc de spam. Poate sunt chestii pe care NU vreau să le primesc. Pe forum văd doar ce vreau eu.
Noi pentru rosedu avem o tona de liste de discuții...pentru fiecare trebuie să îți faci cont separat. Dacă ar fi fost un forum, era un singur cont pentru toate (și puteai face nivele de privitlegii să setezi cine unde are acces).

Singurul argument pro listă de discuție este ușurintă cu care dai reply la ceva...ceea ce e un argument din comoditate. Și gădesc un lucru rău în asta pentru că multe posturi sunt date în grabă...atunci când postezi pe un forum stai să te gândești mai mult la ce ai scris înainte de a trimite.

Argument contra listelor de discuții: mesaje prea mari...eu de exemplu când trimit un email îl trimit cu o semnâtură de 4 mega... acea semnâtură va ocupa n*4mega de spațiu în căsuțele de email unde n=nr de membrii. Inclusiv a acelor oameni pentru care emailul respectiv este junk.

I'm sorry...dar eu pur și simplu nu gădesc argument pentru care un forum nu este mai bun decât un mailing list. Până să intru la facultate foloseam foarte multe forumuri și nu am avut nici o problemă. Până să dau de voi cu mailing listurile voastre (yes, you are a bad bad influence :P) și a fost un downgrade. Și asta pur și simplu pentru că majoritatea au ales varinata mai ușoară (zic ușoară, nu eficientă).

Părerea mea....