[hfall-dev] Hammerfall main loop test 1

Andrei Savu savu.andrei at gmail.com
Sun Jan 20 03:14:43 EET 2008

Salut,

Asa cum discutasem la ultima intalnire am implementat o versiune a buclei
principale asa cum o vad eu.
Cred ca o arhitectura MVC se potriveste perfect in aceasta situatie pentru
ca permita separarea foarte
buna intre codul de logica a jocului, codul de tratare de intrari si codul
de randare.

Implementarea mea se bazeaza pe ideea ca un joc este o aplicatie care poate
fi impartita intr-o
serie de task-uri care trebuie sa isi desfasoarea activitatea repetitiv si
intr-o anumita ordine.

Daca privim lucrurile din aceasta perspectiva atunci devine clar ca bucla
principala trebuie sa implementeze
doar partea de comutare de task-uri. Separarea face posibila dezvoltarea in
mod independent a componentelor.

Codul trimis este experimental si trebuie mult imbunatatit in ceea ce
priveste lista de task-urilor si modul cum
acestea pot interactiona intre ele ( trebuie implementat un sistem de mesaje
).

Pentru demonstrarea conceptului am adaptat codul scris de Alex Eftimie
pentru jocul de snake.

Pentru construirea engine-ului o sa fie in continuare nevoie de o baza
solida de clase pentru:
- definirea unui set de clase pentru stocarea primitivelor din joc
- definirea
unui set de clase pentru gestionarea spatiului virtual ( partitionarea
spatiului, LOD, incarcare dinamica de obiecte etc. )
- definirea unui set de clase pentru cinematica ( matematica si pattern
based )
- definirea unui set de clase pentru elemente de interfata cu utilizatorul
- definirea nivelelor de abstractizare necesare peste pyopengl
- definirea unui set de clase pentru gestionarea input-ului ( tastatura
mouse, file based - pentru demo, poate si networking )
- sistem de logging ( ar fi super cu facilitati remote pentru depanare
realtime )
- si multe altele ...

Asta sunt cateva dintre ideile care imi vin la ora asta. Evident ca toate
astea si multe altele trebuie trecute pe hartie ( sau pe wiki )
dezbatute si eliminate cat de mult se poate pana cand se ajunge la cerintele
pentru versiunea 1.0.

Astept sa aud parerea voastra.

Bafta in sesiune.

--
http://www.youmago.ro/ - Descopera. Adauga. Compara.
"Set your goals high, and don't stop till you get there." Bo Jackson