[cspay-dev] 29.07.09 Status report + problems

Daniel daniel.urda.ct at gmail.com
Wed Jul 29 17:11:36 EEST 2009

Am terminat de implementat adaugarea si stergerea in toate tabele (cu
exceptia tabelei Ore, pt care s-a stabilit ca nu se editeaza) pentru
utilizatorii cu drepturi de administrator.
O prima problema a aparut la discipline: fiecare disciplina are un link la
catedra si un link la facultate, iar la unele link-ul la catedra nu este
setat.
Intrebari:
1. Pot exista facultati fara catedre, cu discipline subordonate direct
facultatii?
2. Daca nu exista catedre pt anumite facultati, cum putem avea secretare la
acea facultate (tabela utilizatori permite numai link la catedra si
discipline)
3. Daca fiecare facultate are cel putin o catedra, la ce foloseste legatura
la facultate in tabela discipline?

O alte problema cu care m-am confruntat a fost modificare intrarilor pentru
Catedre, Discipline, Titulari si Utilizatori.
Problema apare datorita inputului: disciplina e dependenta de catedra, care
e dependenta de facultate, care e dependenta de universitate.
Cand se modifica o intrare are rost sa se afiseze in formularul de
modificare setarile curente pt disc, cat, fac si univ (de exemplu cum se
intampla la modificare pentru campurile din tabelele universitati,
facultati, si vacante, implementate in intregime) ?

Cat priveste scripturile:
1. Scriptul parity.py trebuie sa aiba drepturi de scriere asupra fisierului
parity.pkl, pentru a-l putea modifica la adaugare/modificarea/stergerea de
universitati si/sau vacante, pentru ca paritatile sa functioneze corect.
2. Am modificat scriptul de generare a orarului in format iCalendar pentru a
respecta paritatile determinate de structura anului scolar. La ultima
testare el functiona corect. Totusi este nevoie de un fisier parity.pkl care
sa reflecte situatia curenta a anului scolar, ceea ce nu este posibil acum
(vezi mai sus).
3. Deoarece linux si windows folosesc codificari diferite pentru Unicode, si
nu am reusit sa gasesc o codificare care sa dea rezultate acceptabile pe
ambele sisteme, am decis sa elimin diacriticile. Acest lucru este valabil
numai pentru numele fisierelor, nu si pentru continutul fisierelor excel,
care apar corect cu diacritice. Nu am testat capacitatile unicode pt
iCalendar. Momentan el nu contine valori in afara ASCII (daca totusi pot
exista abrevieri ale cursurilor sau nume de sali cu diacritice, trebuie sa
ma anuntati ca sa verific posibilitatea de a export fisiere ics unicode).

In rest task-urile mele sunt gata. Estimez ca implementarea modificarii va
dura intre 2 si 4 ore, in functie de raspunsurile la intrebarile de mai sus.
Eventual ar mai fi adaugarea de optiuni pentru profesor si secretara. Plus
partea de import si verificare, cu care nu sunt la curent.

Daniel