[cspay-dev] Baza de date

Eduard Tuþescu eduard_tutescu at yahoo.com
Mon Jul 14 21:43:24 EEST 2008

Salut

   Am creat baza de date si am adaugat-o prin interfata phpmyadmin. Am facut si o imagine cu tabelele bazei de date [1].

   Explicatii:

  Primul camp din fiecare fiecare tabela(ex: univ_id, prof_id) se autoincrementeaza astfel ca la adaugarea unei inregistrari noi aceasta sa aiba un cod unic de identificare.

   Prin intermediul tabelei "universitate" se retine numele universitatii, data de inceput a semestrului si data de sfarsit. Perioadele de vacanta sunt retinute prin intermediul tabelei "vacanta", tot ca perioade de inceput si de sfarsit, iar prin campul "link_univ" se pot identifica vacante pentru universitati diferite. Tabelele "facultate" si "catedra" sunt folosite pentru a putea retine numele facultatilor si a catedrelor din fiecare universitate in parte. Am presupus ca numele unei universitati si  facultati nu pot depasi 50 de caractere, iar numele unui sef de catedra nu poate depasi 35 de caractere.
   Tabela "materie" retine numele materilor, anul in care se fac(1-5) si codul atasat acesteia (mai trebuie adaugat un camp acestei tabelei "link_fac" pentru a putea selecta doar materiile unei anumite facultati).
   Prin intermediul tabelei "orar" se retin datele din fisierele de tipul [2].
curs_id : numarul de identificare al inregistrarii
link_fac : retine id-ul facultatii careia ii este atasata inregistrarea
tipul : retine 0 pentru curs si 1 pentru laborator
serie : retine 0 pentru ca, 1 pentru cb, 2 pentru cc etc.
nr_stud : retine numarul de studenti
modul : 0 pt A1, 1 pentru A2, etc
ocupat : retine tipul de ora 0 pentru B, 1 pentru po, 2 pentru cfs
grad : retine gradul ( nu am inteles la ce anume se refera 2s, 3c...)
norma : retine intrarea norma din fisierul [2]
acoperit : intrarea acoperit
acoperit_efectiv : intrarea acoperit efectiv
grupa : grupa sau semigrupa  la care se preda (ex: 311a, 311)
zi : ziua in care se preda(luni...vineri)
sala : numele salii
start : ora de inceput
stop : ora de sfarsit
tip_orar : 0 daca laboratorul/cursul se tine in fiecare saptamana
             1 daca incepe in "sapt_start" si  se repeta o data la "paritate" saptamani

   Tabela admin retine utilizatorul si parola prin care o persoana se poate loga. In functie de campul "tip" aceasta poate fi:
tip = 0 -> secretara
tip = 1 -> profesor

  Secretara va putea:
- edita calendarul(perioda de inceput si sfarsit a semestrului, numele universitatii)
- adauga vacante
- lista inregistrarile din tabela orar (toate sau pentru o persona in parte, pe una sau mai multe luni)

   Prin campul "link_fac" se retine facultatea careia ii este atasat utilizatorul.
   Tabela "profesor" retine numele, postul profesorului iar prin "link_admin" se retine contul administrare. Astfel un profesor va putea adauga/edita intrari in orar doar la facultatea la care preda. Daca am introduce inca un camp "link_catedra" in tabela "profesor" sau daca "admin.link_fac" ar retine id-ul unei catedre), profesorul ar putea modifica intrari doar de la catedra la care preda.

   Am realizat si un model de site [3]

[1] http://dev.rosedu.org/trac/cspay/attachment/wiki/WikiStart/baza.jpg
[2] http://anaconda.cs.pub.ro/~razvan/projects/cspay/po/Model%20acopSemI-2006-07.xls
[3] http://dev.rosedu.org/trac/cspay/attachment/wiki/WikiStart/cspay.rar