[CSProjects] Modularitate reloaded

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Tue Jul 17 23:41:23 EEST 2007

Salut,

Razvan zicea ceva de centralizarea informatiilor. Pentru mine pare prea
complicat, dar e ceva ce mi-ar placea sa invat: cum sa facem plugin-uri.

Habar nu am de unde am incepe sau cum am lega asta la cspay (calling for
a brainstorm here), dar ar fi foarte interesant sa avem biblioteci
dinamice cu functii care trebuiesc apelate atunci cand e primit un set
de date. Think Pidgin plugins, but simplified.

Vrem sa trimitem mail de cate ori foloseste cineva cspay? Perfect! Vrem
sa actualizam o baza de date cu numele persoanei si numarul de ore? Why
not? Vrem sa telefonam acasa la fiecare 100 de utilizatori? Totally doable!

Mintea mea in gandul ei zice: punem .so-urile intr-un director
`/plugins', si fiecare trebuie sa exporte o functie cu un nume si
prototip predefinit, pe care sa o apeleze libcspay dupa ce sunt generate
spreadsheet-urile. Newbie take to say the least.

Dar... asta ar insemna ca functiile alea sa primeasca o structura care
sa spuna _totul_ despre setul de date curent. Sigur, ar putea parsa
fisierul `personal.ini', dar asta ar insemna sa facem acelasi lucru, in
acelasi limbaj, nu de doua, ci de (nr_plugins+1) ori. Pe de alta parte,
alta structura mare, atotcuprinzatoare, alta functie `free' kilometrica
si greu de urmarit. But that's just me bitching :-)

Oricum, mai e pana atunci. Sper ca am inteles bine despre ce era vorba.

/* no comment */