[CSProjects] The case for Python

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Tue Jul 17 22:25:14 EEST 2007

Lucian Cojocar wrote:
> Nu am nimic cu folosirea unui limbaj nou (care pentru mine, inseamna
> sa fac cunostinta cu el si asta e bine), dar:

Python is fun to learn. More fun even than Lisp dialects maybe.

> 1. avem o biblioteca pentru generarea de fisiere odf scrisa de noi (de
> Vlad mai precis); aici probabil vine faza cu _reinventarea rotii_.

E incompleta si ineficienta. Am stat la propriu cu gura cascata cateva
minute cand a scos primul ods functional, dar apoi am stat si mai mult
in aceeasi pozitie cand am vazut cate memory leak-uri are. Stiu, asta se
rezolva si sunt de acord ca ar trebui sa invatam.

Partea cu incompletitudinea ma roade: momentan putem produce
spreadsheet-uri cu linii si coloane de dimensiuni variabile si cu
borduri de diverse grosimi, configuratii si culori. Dar text bold -- nu.
Si asta e probabil unul din putinele lucruri care ar fi fost necesare.

> 2. trebuie sa incepem ce am terminat (practic, mai avem de scris
> libcspay) si dupa-l facem  in orice alt limbaj (in opinia mea).

Cred ca trebuie sa terminam ce am inceput :-) Dar eu unul ma gandeam sa
o iau la fuga cand ajungem la a opera cu date calendaristice in C. Stiu,
probabil exista biblioteci and whatnot, dar, oricat imi place C, nu pot
sa rezist tentatiei de a scrie
	current_date = current_date + timedelta(days=7)
Atat, fara a verifica pentru overflow pe luni sau ani. Probabil e un
exemplu prost ales, dar... well, am incercat :-)

> Da stiu, ca se mai schimba chestiile intr-un proiect, dar noi am
> schimbat (sau vom schimba) si alea cateva linii scrise.

Aici ai dreptate, dar libspreadconv este (taindu-mi singur creanga de
sub picioare) departe de a fi completa pentru ce ne trebuie noua. In
plus, si voi ati scris foarte mult cod care va ramane neschimbat.