[CSProjects] Despre diacritice

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Sun Aug 12 15:57:01 EEST 2007

Salut,

dacă nu cumva o să fie şters între timp, vă aduc atenţiei fişierul
http://cspay.anaconda.cs.pub.ro/iw/download.php?f=libspreadconv0GJBqJ.ods.
Am folosit pentru nume diacritice şi au apărut întocmai în fişierul
final, ceea ce probabil este rezultatul câtorva lucruri:

1. PHP are suport Unicode. Şi fie au lucrat băieţii noştri cu grijă faţă
de diacritice, fie e foarte transparent acest suport. Either way,
recunosc (prima şi ultima oară :P) că am subestimat PHP-ul.

2. anaconda este Unicode-aware. Kudos to Razvan and Debian.

3. Bibliotecile în C lucrează la nivel de octet. Asta e normal, dar nu
îmi venise în minte că o să aibă efectul de a păstra caracterele
intacte, atâta timp cât encoding-ul e pus corect.

Acum, pentru că diacriticele din textul original sunt păstrate, în ceea
ce priveşte diacriticele din textele „fixe”, putem să:

1. Facem giumbuşlucuri cu constante pe mai mulţi octeţi pentru fiecare
caracter de care avem nevoie (ăâşţîŞŢÎ) şi să le folosim în libcspay.

2. Lăsăm forma fără diacritice, astfel încât, dacă cineva se plânge că
nu le vede (da, ar fi ciudat...), să pasăm motanul la cine a completat
formularul cspay, spunând că noi am prevăzut situaţia şi nu am inclus
diacritice.

Cum credeţi mai bine. Prima abordare ar fi, după părerea mea, mai puţin
elegantă, dar funcţională; ar doua ar fi indiferentă şi uşor
superficială: dacă putem, de ce nu?

Number one reason to date an engineer:
The world does revolve around us; we pick the coordinate system.