[CSProjects] Legat de diacritice

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Tue Aug 7 22:23:27 EEST 2007

Salut,

desi am parut mort in ultimele zile, am fost doar bolnav de deprimat
fara vreo explicatie anume. Anyway, </prefata> :-)

Banuiesc (dar numai banuiesc) ca ar fi destul de migalos sa facem
intregul cspay sa foloseasca diacritice. Nu numai ca ar trebui sa
schimbam libscpay si libspreadconv (trivial probabil, odata ce gasim
informatiile adecvate si ne hotaram asupra unei abordari), dar e posibil
ca iniparser si umm... ala de XML (imi scapa) sa nu stie sa foloseasca
decat char. Si modificarea lor s-ar putea dovedi o aventura ciudata.

Daca nu cumva imi scapa mie vreo posibilitate, probabil o sa folosim
wchar.h, si modificarile ar avea o anvergura impresionanta raportata la
proiectul nostru; ma refer aici in special la cele doua biblioteci
third-party pe care le folosim.

Acum, intrebarea e directionata catre toti in principiu, dar catre
Razvan in particular: tu folosesti diacritice cand completezi foile
astea? Dar alti colegi de-ai tai, cu care probabil poti discuta asta,
daca nu cumva si obtine exemple? Cat de dezvoltata este
facultatea/universitatea in privinta asta? Exista o baza de date, sau
multe foi? Daca e computerizat, la ce scara? Difera la fiecare
facultate, e la fel la toate, sau e _totul_ centralizat (slabe sanse)?
Tot in eventualitatea in care sunt folosite calculatoarele, bazele de
date au diacritice? Poate pare stupid sa intreb, dar probabil in
surprinzator de multe locuri numele sunt stalcite cu ignoranta
incapatanata (inclusiv in mailul meu :-) ).

Sper ca nu am fost prea lung la vorba.

Vlad

--
What we've learned since Djikstra's ``Goto considered harmful'' is that
stupidity (if you'll pardon the loaded word) transcends any language