[CSProjects] Prima intalnire

Razvan Deaconescu razvan at anaconda.cs.pub.ro
Tue Apr 10 22:02:11 EEST 2007

Salut!

Se pare ca toata lumea a ajuns cu bine in Bucuresti in momentul de fata,
drept pentru care o sa incep prin a trimite un prim mesaj "oficial" pe
lista de discutii csprojects.

Dupa cum v-a spus, probabil, Vlad, as vrea sa punem la punct un prim
proiect care sa ajute intr-o oarecare masura facultatea (si pe mine); nu
este un factor motivational extraordinar, dar proiectul in sine consta
in punerea la punct a unei aplicatii cu uz practic, lucru care mi se
pare foarte util in primii ani de facultate.

Lucrurile, in masura in care totul decurge cum trebuie, nu se vor opri
aici; daca va iesi totul bine si vor exista idei bune si cu utilitate
putem pune la punct si alte proiecte pe parcursul anilor care urmeaza.
Sunt mai multe lucruri de spus aici: in primul rand, scoala trebuie sa
fie o prioritate si nu trebuie sa va aruncati cu capul inainte in orice
chestie care va apare in fata. De-asta nu o sa imi fac un hobby din a va
batea la cap in fiecare zi cum evolueaza proiectul, ci sper intr-o
colaborare amiabila si lipsita de _orice forma_ de stres :-)

In cazul in care Vlad nu v-a trimis e-mail cu descrierea proiectului va
repet acuma (de fapt dau copy paste din e-mail-ul initial ... lenea e de
baza :-D):
"Care este problema? In fiecare semestru, exista ceea ce se cheama
"plata cu ora" in care fiecare persoana care nu este angajata la
facultate, dar tine ore, trebuie sa completeze un set de fisier
spreadsheet cu plata cu ora. Sunt destul de time-consuming si trebuie
urmarite multe chestii: ora cand se desfasoara laboratorul, zilele,
eliminate sarbatorile. Se face un fisier xls pentru fiecare persoana
pentru fiecare luna. Deci dureaza ceva  :-)

Ce as vrea eu sa facem: as vrea sa se intample niste lucruri mai
interesante. In primul rand vreau sa facem totul automat. Sa putem alege
niste zile de laborator pentru fiecare saptamana si apoi sa se genereze
automat fisierele spreadsheet asociate. Aici intervine partea
interesanta: as vrea sa folosim formatele XML care vin cu open-document
(http://en.wikipedia.org/wiki/Opendocument) si, eventual, Office Open
XML (http://en.wikipedia.org/wiki/Office_Open_XML); gasesti o comparatie
tot pe wikipedia
(http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_OpenDocument_and_Office_Open_XML_formats).
  Sunt fisiere .txt la urma urmei si pot fi generate automat pe baza
unor specificatii.

OK. Ramane problema de interfata. Principial ar fi buna o interfata web:
este usor pentru toata lumea si nu necesita soft-suplimentar in afara
unui browser - este insa nevoie de un server web.

Eu sugerez crearea unei aplicatii peste un server web (php, java script,
jsp, whatever); un profesor/asistent se va conecta la server, va
completa un form si la submit i se vor genera fisierele spreadsheet pe
care le va putea apoi descarca de pe server.

Pentru noi, astia mai "avansati", recomand si o aplicatie
self-sustained: un script ce primeste un fisier de configurare din care
sa rezulte fisierele XML in formatele specificate (bash, python, perl,
whatever). Specificatiile pentru fisierul XML le vom stabili ulterior.

Sunt deschis la orice alte sugestii. Nu e nimic batut in cuie."

Resursele pe care o sa le avem la dispozitie sunt server-ul anaconda pe
care o sa instalez toate facilitatile necesare. Mai mult decat a duce la
bun sfarsit un proiect de genul asta consider important cum il vom duce
la bun sfarsit; drept urmare vom incerca acomodarea cator mai multe
facilitati de development folosite in ziua de azi: lista de discutii,
sistem de versioning (subversion, cvs, git, etc.), packaging (ma gandesc
sa facem un repository de debian, eventual putem sa facem un fel de
packaging si de Windows .msi). O sa mai discutam aceste aspecte si
fezabilitatea lor.

OK. Din ce discutasem si cu Vlad, am inteles ca un bun interval pentru o
prima intalnire ar fi saptamana viitoare marti 17 aprilie, intre 9 si
11. Este OK asa?

O sa fie o prima intalnire in care o sa punem la punct detaliile
administrative, cum o sa lucram, cum o sa ne intalnim, eventual o
distributie in mare a sarcinilor. As vrea sa va uitati pe asa zisul
"enunt" al proiectului si sa va ganditi la potentiale
solutii/utilitare/limbaje pentru implementare urmand a le discuta la
intalnirea de data viitoare.

Cam atat am de spus, cred. Daca mai e ceva, mai dau un e-mail. In caz in
care totul e OK ramane sa ne vedem pe 17 la ora 9.

Numai bine,
Razvan

succes la MN ;-) (si scuze pentru e-mail-ul lung ... da' asa e primul :-P)